Sven Duva

Var med några kompisar på högläsning i stadsbibliotekets café här i Södertälje idag. "Kura skymning" hette tillställningen, med tända ljus och hög mysfaktor. Vi sänkte medelåldern på stället. Men, jag måste säga att det var en riktig höjdare! Bl a lästes det högt ur Fänrik Ståls Sägner med historien om Sven Duva som avslutning, soldaten med ett gott hjärta och en tapperhet som få men som gjorde det mesta fel. En rörande historia. Gympade även idag och innan dess, ja då jobbades det, falleri, fallera.

Nationalmuseum igår med singelföreningen, har blivit väldigt aktiv där på sista tiden. Det var kul att kolla in tavlor av Caspar David Friedrich, en tysk konstnär som jag inte visste så mycket om tidigare. Mycket landskap, mycket känsla. Hm, ska jag var helt ärlig hade jag knappt hört talas om honom, men det är bra att vidga vyerna.

That´s it for today! God natt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0